Wednesday, April 7, 2010

Umrah dan Ziarah



alhamdulillah pada 4 April lalu jam 5-6 petang mak, syahir (yen) dan busu selamat tiba di KLIA, Sepang dari penerbangan Doha dan Jeddah... bermula 26 Mac 2010 mak pergi umrah dengan membawa adik saya dan busu saya.



gambar-gambar yang Yen bawa balik untuk tatapan mata saya dan keluarga yang tinggal ni memang amat mengharukan. Yen sempat buat panggilan dari Mekah dan mengatakan, saje mengenakan polis Kaabah tu dengan memegang kaabah tu dan seret jarinya di situ... entah apa rezekinya, polis tu tak pulak perhambat dia. rezeki2...



mula-mula sampai terus ke MAdinah dulu. pemandangan biasa di masjid Nabi dengan payung terbuka dan tertutup pada masanya... bilakah masanya saya punya rezeki akan sampai.. Allah, doa jela :)

mak ada cakap, mak ketawakan burung merpati yg berterbangan di kawasan laluan masjidil haram dengan hotel, tak lama lpas tu mak terus kena berakkan dek merpati tu. ahahahaha.... saya kata, mak ketawakan malaikat, padan la pun kena balas. hik3. nasib baik kena berak, kire ringan la tu. semasa mak di mekah, saya dan mak banyak bersms.. sama mcm semasa mak di kampung. jadi, cerita saya di sarawak ni tiada putus dari pengetahuan mak. sampaikan mak tanyakan nak carikan apa untuk saya di mekah tu, saya tatau nak minta apa. saya cume minta doakan saya di sini. kerana pada masa itu, masa dan keadaan benar2 menduga saya.. Allah aje yg bantu sy ringankan keadaan dan hati... hihi.alhamdulillah. :) em, ini ada sedikit gambar Yen dengan mak semasa mengerjakan umrah. hihi




p/s: psssttt, cik miezz anura. rupa adik sy gemuk mcm ustaz x? ahahahahaha....

2 comments:

cik_mazni said...

hehehe, br prasan ada nm sy rupanya...

ececece...ada kaitan ker??? ermmm, ada la kot..iras2..hehehe, ok la tuh ada peluang, nanti sy tolong doakan yer...aminnn ~~ ^_^

Lukisan Alam said...

uiks... ahahaha... aish.. malu sy.

doakan saya? terima kasih terima kasih, cik miezz. jgn la hendaknya ustaz jumpa blog saya ni. fuh3.... mudah2an. kalau dia jumpa kering terus idea saya menulis di sini... :)