Thursday, April 22, 2010

tengah memikirkan aktiviti bulan enam 2010...


meskipun baru bulan april penghujung.. tp saya sudah pening memikirkan perjalanan hidup saya untuk bulan enam ini. muahahahaha.. apadaaa!!

pertama, awal Jun saya kena ke IPS (Maktab) saya dulu di Miri. itu sudah wajib, sudah tak masuk kire dah dalam kepeningan saya. hik3... 3 hingga 5 Jun saya akan menjalani interaksi (kuliah) di Miri... dan kawan2 semua sudah mula membeli tiket balik semenanjung untuk tarikh 7 dan 8 Jun 2010 dari Miri. saya pulak?? tak beli lagi..! (adeii, apa kena daa saya ni!...)

kedua, asalnya saya x dapat cuti panjang utk bulan 6 ini ekoran interaksi maktab yg panjang, sekali di 'confirm'kan dek pensyarah hanya amik masa 3 hari je nk abiskan kelas. wallahhhh!! terus bingung saya. sebabnya, bila cuti saya pendek saya berhajat lepak di labuan sahaja. alasan kukuh la tu nak pegi meronggeng. muekekeke... tp bila dah dapat cuti panjang, alaaahai..malasnya nak balik semenanjung.. tau sebab apa malas nk balik semenanjung? sebab saya takut terserempak dgn pakcik khaeruddin (dia bisnesman, selalu aje tanya saya bila nak balik semenanjung dan mau berjumpa saya. aler, pakcik! x yah la jumpa saya ek.)

ketiga, ustaz solihin (bukan nama sebeno..muehehehe..) ajak saya ke labuan. siap offer jalan2 gi KK lagi. aik, ni mcm cik miezz anura dapat offer je ni kan?? oh, x kisah la tu.. saje la tu ustaz nak tarik perhatian saya supaya gi jugak labuan tu.. ececece... ntah betul ke x ek offer dia tu, idok le saya dapat tafsirkan secara mendalam....



hmmm... naik feri pun best jugak ni. dah lama sangat tak naik feri, bot dan seumpamanya.. (walaupun tipu ustaz yg saya ni mabuk laut, pening.. ahahaa, maafkan saya ustaz.. bukan niatnya takmo pegi, tapi saje takut2kan ustaz.. kang saya pengsan sapa nk angkat saya?? haa, jawab2!!)

keempat, ani dan azrin.. beria2 ajak saya ke Kunak, Sabah. fulamak... tang ni yg segan sikit ni. sebab rumah ini kalau saya pegi saya boleh jadi 'dua'. pertama, saya jadi kawan kepada Amir Shah Amir Hassan, rakan seuniversiti saya (aje kalau sy pegi rumah dia, silap2 makwe dia hempukkk kepala saya la. makwe dia pun lum sampai lg rumah dia ni. muehehehhee... mati2 sy). kedua, saya pergi ke rumah tu sebagai kawan kepada ani (adik kepada Amir Shah yg kini saya banyak berborak, kerana kami sependapat dan byk perkara boleh sharing2... )..

kelima, last2 tanya mak... takut juga la mak kecik ati kann.. so, macam mana ni mak cuti ni? ney kmk tok? pening suda... mak saya kata, kalau ada cuti, balik pn bagus jugak. mak tanya juga, nak ke kunak ke? (Allahh, segan la mak. tunggu nizam 'jumpa mama dan bapa ani' la baru pegi kunak. kalau dtg tibe2 begini, segan nau rasanya.. tak pun, tunggu hidayah datang bergolek. ehehehehe....

hm.... sebenonya saya suda set dlm kepala dan minda saya tak balik semenanjung till bulan september ni. dari januari lepas till september saya berada di borneo ni saja.. tibe2 bila dpt offer begini.. sy mula pening. sbb set saya lari abis. muahahaha.. saje peningkan diri sendiri... pk, pk, pk dan pk lagi... huhuhu

2 comments:

cik_mazni said...

hehehehe..labuan??? wahhh, suda ada offer bah tuh..hik3, pergi jer la~:D

sy kmgknn besar g KL awl bulan 6 nih..nk amik sijil kat maktab utk pgesahan..hehehe, smbl2 tuh leh cuci mata gak.. (^_^)v ...

Lukisan Alam said...

muehehehe.... insyaAllah. semalam tgk tiket ke labuan murah. harini cek lagi sekali, lagi murah!!.. alamak, ni petanda benar2 suruh pergi labuan kah? ahahaha....

dah dapat green lite dari mak, hati suda senang.. jadi, nak buat apa pun lancarr aje. alhamdulillah.. terima kasih, mak.

kalau la kita dpt jumpa alangkah bagusnya, cik miezz :)