Saturday, March 27, 2010

Selamat Pengantin Baru



Menurut Shazril Khairy Mustafa, Peguam Syarie Kepala Batas, Pulau Pinang merangkap teman facebook saya..menasihati dan menyentakkan hati saya dengan kata2nya... (yg lebih kurang berbunyi begini...)

"janganla mati dulu. kawinlah dulu. kerana perkahwinan dapat menyempurnakan agama. sekiranya mati dulu tanpa berkahwin, tak mampu menyempurnakan agama."



perkara ini benar2 menyentakkan hati saya kerana.. saya terlupa bahawa perkahwinan mmg mampu melengkapkan agama.. tetapi mengingati mati adalah perkara sunnah. dengan keadaan diri sekarang, saya hny mampu berdoa agar dikurniakan pasangan yg benar2 mmberi kebaikan pada agama saya, memberi kebaikan pd diri dan keluarga saya..dan begitu juga sebaliknya saya ini memberi kebaikan agama, dirinya dan keluarganya jua. apa lg yg mampu saya buat selaun itu? tentunya dgn muhasabah diri.. tau diri ni selalu leka, alpa..itu pasal mencari 'ubat' dan teman2 yg dpt mengingatkan diri sy.. alhamdulillah, syukur setakat ini teman2 amat2 saya hargai kehadirannya dan saya rasa sangat bertuah!




mudah2an saya jua mendapat memegang tangan baby sendiri dan bermain dengan anak sendiri suatu hari nanti.. anak2 yg comel, soleh dan solehah.. aminn ya rabbal alamin..

2 comments:

ummu said...

salam
"mudah2an saya jua mendapat memegang tangan baby sendiri dan bermain dengan anak sendiri suatu hari nanti.. anak2 yg comel, soleh dan solehah.. aminn ya rabbal alamin.. "
amin amin ya rabbal a'lamin

Lukisan Alam said...

amin amin ya rabbal alamin.. mudah2an sama2 la kita ye :)