Friday, April 23, 2010

perasaan apakah ini...?


ini sepupu saya. namanya Siti Munauwarah Hj. Ahmad. panggilnya siti. disebelahnya adalah suaminya, Mohd Fauzi. mereka bahagia. saya sendiri tahu, hati siti memang tidak berbelah bagi pd Fauzi walau dideretkan berpuluh lelaki lain. hatinya sudah tetap pada yang satu... hihi, itula siti saya.



cantik kan sepupu saya ni? dikurniakan kecantikan yang dia sendiri sukar untuk menjaganya. dia sendiri terlalu rimas dengan pandangan mata lelaki. saya sendiri tidak suka lelaki memandang dia. saya selalu bising padanya, "engkau ni dah kawin.. dah kawin!... tapi kenapa mata lelaki tak nampak status perkahwinan ko ni...? bahkan dah keluar anak tiga dari perut ko. aku ni satu pun belum ha..." ahahaha, soalan buduh!... ekekkeke. siti hanya ketawa aje. tak tahu nak jawab apa.

kami rapat. antara kami ada 'puteri'. kakak siti. connection antara saya dan siti sangat kuat. seperti connection saya dengan mak. kirenya berdetak hati saya di sini (sarawak), pastikan siti (di melaka) dapat merasainya. (mak saya lebih2 lagi dpt merasai tiap degup jantung anaknya..).. siti kini sedang bahagia dengan keluarganya. tp saya? hihi. bahagia dengan cara saya sendiri... masih bahagia bah walaupun idup single :)


ha, cube bezakan saya dan siti. sangat jauh beza ke? ini, saya yg terbaru... begini la keadaan saya terkini. sik kacak kmk oo.. hik3.. madah mena2 bah..kmk sik kacak nak? itam bah kmk...siti kacak ilak (alamak, ini dah bau jeles ni... ahaha, siti mesti ketawa besar. sbb saya selalu kata dgn dia mcm ni.) hihihihi... (tapi abah saya tetap memilih emak saya sebagai pasangan hidup walaupun abah saya kulitnya cerah dan mak saya kulitnya gelap dari abah saya. kagumnya saya pd abah saya.. memilih intan dari celahan kaca... bagaimanakah abah boleh 'nampak' mak ketika itu ye??).. abah nang kacak ilak masa muda. mak manis ilak masa muda. tp kmk? ahaha... mak sikit pun x jeles bila perempuan lain sibuk jatuh suka pada abah., tp saya? saya tak suka dengar! sakit hati dengar... saya hanya akan memalingkan muka kalau dengar ada perempuan lain suka pada abah (nampak sangat abah saya tak perasan dirinya disukai.. adei, abah2.. ahaha)

di bawah ini adalah saya semasa zaman study dulu. lebih kurang pd tahun 2004-2005 mcm tu la.. masa tu baik sangat, pakai tudung labuh. hihi.... tapi perangaiii, ahahaha. bertanduk!... nakal tahap tak hengat! kini, saya hanya memakai yg biasa2 sahaja... supaya saya dapat mengekalkan kekhusyukan hati dan kemantapan diri... :)



mengapakah tajuk ini seperti ini? kerana ketidak keruan melihat wajah siti tadi.. memunculkan ketidaksedapan hati ku... sungguhpun siti memujuk untuk saya jangan memurungkan diri, tp hati degil tetap tertebak jua... Allah... jangan Kau uji aku sebegini. sesungguhnya aku insan yg benar2 lemah dan tidak berdaya melawan daya rasa ini....

2 comments:

Shazril Khairy Mustafa said...

http://shazril.blogspot.com/2010/04/pesanan-untuk-orang-cantik.html

Lukisan Alam said...

terima kasih... tetiba hati ni lara dgn anugerah ciptaan Tuhan... :) mujur jg cepat tersedar dari lena yg sesedap je syaitan 'mendodoikan'... masyaAllah....