Thursday, April 8, 2010

Subhanallah

pagi ni 8 April 2010. setiba aje di sekolah..on kan internet.. saya buka emel. dan sungguh2 benar saya terkejut kerana.... saya mendapat emel invitation to accept dan nama 'rakan' saya tu adalah Nasihin Hasanah. yang menjadikan saya terpaku, terpegun dan terperanjat kerana..baru semalam ustaz Nas Nasihin accept saya utk jd rakan Yahoo! saya dan sememangnya saya kenali ustaz ini. dan harini Nasihin Hasanah ini pula sang perempuan yang sememangnya saya tidak kenali pula menyusul. mukanya pun unfamiliar (ada diletakkan gambar di profile nya)... dari mana Nasihin Hasanah mendapat emel saya ye? takjubnya saya.. apakah 'tanda' yang cuba Kau berikan padaku ya Allah.. apakah ini tanda dari aku bertafakur pdMu sebentar cuma? atau apakah ini ingatan? ya Allah..berikan daku jawapannya. sesungguhnya aku ni hambaMu yang lemah dan tidak mengerti perkara tersirat.... Allahu Rabbi...



ku ingin ke pantai..ingin ke laut..ingin bertafakur... ya Allah, lapangkan dadaku.. lapangkan fikiran ku.. hadiahkan ketenangan, ya Rabb pada hambaMu... ku khabarkan di fb ku....bahawa ketakjuban saya ini benar2 terasa...benar2 takjub!...

3 comments:

cik_mazni said...

ermmm, suratan @ kebetulan???

mungkin ada hikmahnya kan..wallahualam.. :)

AL-MUKMIN SHAZRIL TRAVEL & TOURS said...

jodoh dah dekat la tu hihihi

Lukisan Alam said...

cik mazni: hihihi... itula. saya pun terfikir2 ni mencari jawapan.. suratan kah? atau kebetulan? Allahu Rabbi

Shazril: hehehehe... amin, amin ya rabbal alaminnn.. mudah2an masin la doa shazril :)