Saturday, July 31, 2010

Mata ku terpaku pada bicara itu..


Kawin itu sunah ke? hmm... sapa dia mau jawab persoalan ini? (adeii, garu2 kepala tak gatal.. ngeeeee......)


Dunyafana, merupakan roommate semasa saya mengaji di UKM. Khadijah namanya. saya terpaku pada salah satu entry blog nya berkenaan "kawin itu sunah ke?" perbincangan yang berlangsung antaranya dan lecturer nya (yg juga lecturer saya) menjadikan mata saya terpaku. lebih memakukan diri saya baru saya ketahuan bahawa sufi2 hebat tidak berkahwin kerana mementingkan tanggungjawab terhadap diri ... mari kita perhatikan lebih lanjut apa cerita yang dibawa oleh cik Dunyafana saya ni..

"Orang kata kahwin tu sunat,memang pun sunnah semua orng tahu.Tapi sebenarnya perkahwinan tu adalah satu janji,amanah dan pengorbanan.Tige kalimah ni saya (Dunyafana) dapat setelah selesai berbincang dengan sorang Dr (Doktor Falsafah)...."


No comments: