Tuesday, June 19, 2007

Benci pada kadarnya, Suka juga pada kadarnya..

Satu perkara aku pelajari….dari sabila..aku baru aje menyedari walaupun selama aku selalu didedahkan hal ni…tapi hal ini amat mendalam setelah sabila mengatakannya…

Ekoran ‘kesengsaraan’ hatinya maka sabila pun bercakap pot pet pot pett..amat keliruuu sebenarnyaaa utk diungkappkan..hanya hati sendiri saja yg merasaii x sama dgn ungkapan kata…

Sungguhpun dia bercakap pot pett pot pett..dia tetap berhati2 dalam berkata2…sebab?? Sebabnya dia amat takutt perkara yang disebut atau perkara2 yg dia sebut ‘tak suka’ akan ‘membalik’ pada dirinya..

bukan aku x tau hal ini.. malah selalu terjadi dalam diri aku.. tapi aku baru aje menyedari.. dan yg paling aku takuti sekang ni… semasa schoolmate aku kawin aku selalu aku katakana x suka sangat pegi kenduri tu pada mak aku, cume seronok bila dapat jumpa semula kawan2 sekolah… ati aku benar2 ‘menolak’ semasa aku menghadiri kenduri tersebut, aku tatau kenapa boleh jadi gituuu.. mujur dapat diceriakan semula hati ni dgn kehadiran kawan2 lama.. (lama x jumpa wehh, dari thn 2000…dekat 10 thn juga ek..ehehehhe)

dan sekang nii…aku mula takut apa yg aku sebut2 “tak suka” tu ‘membalik’ pada aku semula…alamakkkk, mati la akuu…
mulanya yg jadi ati aku menolak nk pegi tu mmg aku tatau kenapa, tapi yg keduanya bila aku jumpa pengantinnya…hulamakkkkkk aiiii, lawaaaa siottttt..(opss, bahasa x comeiii skek..ehehehehhee).. siap pelamin biru kat tgh rumah. Pastu, tup2 pengantinnya keluar bilik terus menuju ke arah pelaminnn… em, dah betulnya waktu tu time pengantin ‘bersalin2 pakaian’… bergambar dgn persalinan pakaian yg pelbagai. Arghhhh…malass aaa aku nk ckp aa apa yg aku tak suka kat majlis tuu…

jiran sebelah rumah aku penah buat kenduri kawin tak berapa tahun dulu.. kakak tu schoolmate aku juga. Aku kagum wehh..dia juga ada buat pelamin mcm org lain buat. Dia ada juga bersanding mcm orang lain… dia juga ada bergambar dgn persalinan pakaian yg pelbagai..jepun la, cina la, India laa…mcm2 la bajunya..

tapi aku nk ‘highlight’kan di sini..bergambar semasa tukar2 persalinan pakaian tu.. kakak tu bergambar tepat jam 12 tgh malam yang mana keesokannya adalah hari kendurinya. Masa tu jiran2 dah mula berkurangan, yg ada pun masih ligat kat dapur dan khemah2.. ditutupnya pintu besar, tingkap2 (kebetulan tingkap tak byk mana..) yg agak2 org lelaki lalu lalang tu laa… lepas tu apalagi, dijemput sume yg perempuan2 aje masuk rumah.eehhehee..mulanya aku kat dapur pun pelik juga dikerah masuk rumah..apa ke halnya kann.. rupanya tgk pengantin bergambar…ahakss….lucu aku…

dari kecik2 aku kurang gemar tgk pengantin bersalin2 pakaian..sikit2 je tgk ada lahh.. aku segan!.. lebih baik aku cabut, dok dapur lg best..dok dgn makcik2, nenek2..nyembang2 dgn diaorg lg syok…xde la kena cop “gatai”..ehehehehehehehehhheee…

aku sebenarnya dah byk kali pengalaman suka, bencii ni..bila aku sukakan/bencikan sesuatu..tup2 satu hari jadi sebaliknya....haaaa, masa tuuuu...mula la aku garu kepala tak gataiii..ahakss...nk ckp apa kalau perkara yg kita benci suatu ketika dulu, sekang pulakkk jadi ter'gila2'kannya..huhu....

1 comment:

Lukisan Alam said...

ilangg lg gambar dlm blog aku ni?? geramnye