Friday, January 23, 2009

Career Fair, Mid Valley

pada 16 Januari aku pegi mid valley setelah didesak dan diajak oleh housemate aku.. demam2 pun aku redah jugak. so, disitu aku join Resume Clinic bagi mendapatkan input2 berguna. syoknya, resume yg aku buat takde salah pun. bahkan cuma tambah aje lagi.. wah, bahagianya telinga aku dengar.. selepas tu, aku pun jalan sekeliling Fair tu sambil tgk pekerjaan apa yg sedang hangat di'lelong'.. huhu..

Accountant, IT, Business, Engineering... antara course yang mendapat sambutan dalam career fair ini. ada x ada aku punya degree islamic studies cume... UIA matric,Matric teacher. aku saje mohon, ada luck aku, ada la.. kalau tidak, nasib la..

background ekonomi pun boleh dikatakan susah jugak nak cari job. sbb housemate aku degree ekonomi. disebabkan susah sangat nak bertemu job yg perlukan budk ekonomi, dia cari alternatif dgn mencari account assistant berdasarkan apa yg dia dah penah belajar semasa di matrik KPM dan degree. alhamdulillah, boleh tahan juga rezeki dia.

boleh tahan jugak mencabar career ni... nk buat resume pun rasa mcm nak termuntah2.. bak housemate aku kata, kita nak jual diri kita kannn... jual pada company... huhu..

No comments: