Monday, July 25, 2011

patutkah saya.....

hehehe.. patutkah saya mencari sinar begini? untuk menenangkan minda.... (ecewaaahhhh)..



tiba2 rasa nak mencari lampu ni laaa.... lampu garam ni.. biar dapat tangkap habuk dalam rumah ni.. banyak bebeno habuk, baru kejap bersihkan, dah sampai lagi habuk.. kesabaran yang teramat je la jawabnya.. sabo2... tapi larat ke nak bayo duit api...? hihi.. adeii.. dan satu lagi... mana plak nak dapatkan mende alah ni sementelah saya di daerah sepi ni... ada ke jual di sarikei nun?? huhuhu



bestnye kalau ada lampu tido macam ni.. hehehe.. berangan..berangannn berangan lagiii....

oh ya.. alang-alang dah saya nengok lampu garam ni.. ni saya nak share sikit maklumat yg saya dapat ni.. meh le sini kat saya ni... saya bacakan..:

Lampu Garam Bukit

Ia adalah sebuah lampu yang diperbuat dari garam bukit.
Fungsi lampu ini:

- Meneutralkan dan mempertingkatkan kualiti udara.

- Megurangkan pencemaran udara

- Mempercepatkan tahap pemulihan pesakit asthma

- Menyembuhkan luka akibat terbakar

- Memberikan kesan positif ke atas tindakan kita terhadap perangsang deria

- Mengurangkan sebahagian besar bakteria yang terkandung di dalam udara rumah

- Digunakan sebagai bahan terapi penyinaran untuk meningkatkan sistem imunisasi kita

- Melegakan resdung, migrain, pening kepala, demam panas dan serangan selsema

- Meningkatkan tahap produktiviti kerja/kosentrasi

- Meningkatkan kapasiti denyutan jantung

- Mengurangkan perasaan cemas/bedebar-debar

- Mempengaruhi tahap serotomin dalam aliran darah

alhamdulilah, saya rasa bagus juga ni kan?? bayangkan kalau berada di air terjun dan sungai2... mendamaikannnn.... menyejukkan minda... bestnyaaaa..... ion negatif berterbangannn di kawasan sana... meresap masuk ke dalam badan kita dan meneutralkan ion2 dalam badan danminda kita.... segarr nya.. (alamak, terlebihhh pula amik napas... hehehe)

7 comments:

cik_mazni said...

wahhhhh..nk cari la kat kuching...nk buat hadiah kat cik akmar..hehehe~(^^,)v

Lukisan Alam said...

ahaha... aduiii... cik miezz ni.. buleh tahan jugak lucu nye...

ni pasal apa ntah saya terfikir mcm ni.. cik miezz penah pakai lampu ni? pakai laa... cik miezz beli untuk cik miezz dan keluarga laa.. mak saya kata bagus untuk elakkan penyakit.. saya pula bila dah search dlm internet ni baru la tau kelebihan lampu garam bukit ni.. tapi yang tak tahannye pakai elektrik 24 jam, kalau x pakai elektrik garamnya di lampu tu akan mencair...

cik_mazni said...

ermmmm, 24 jam ek??? huhuhu, rasa mcm pasang peti ais pulak...xpa, tggu org tuh kawen nanti, sy beli lampu nih sbg hadiah kawen k...best tuhhh, hadiah freeee..hehehehe

Lukisan Alam said...

alamakkk. cam ni nk kawin sekarang laaa... dpt adiah preeee.... hihi.. gurau ajee.. cik miezz dah ada nikon ye .. mana beli? buleh tau?

cik_mazni said...

alamak..br perasan ada soklan..hehehe

sy beli kat sibu..mula2 tuh lgsg xder niat nk beli..ntah apa sbb, tetiba rasa nk beli tu kuat gara2 adik dh beli dulu..[gara2 dengki la nih..hehehe]

alhamdulillah, ada rezeki..rasa dh jd mcm satu 'fesyen' pulak, kbykn org yg minat ngan fotografi dh ada benda canggih nih, mcm laptop..(^^,)

beli jgn xbeli ye cik kak..(^_^)

Lukisan Alam said...

uinaaa.. tu diaa... di sibu jak? sangka saya di kuching nun.. apa murah ka harga tempat cik miezz dapatkan tu? eh, buleh tau harga ka cik miezz? nanti kita chat bgtau harganya ooo... mcm best jak ya

cik_mazni said...

alamak...mmg nk kena ketuk kepala sendiri la sy nih sbb xsedar komen cik kak nih..huhuhu

sy beli cash, lbh kurang RM2100++ la harganya..dpt free tripod..dgr cita dr kawan dh trn dh harganya..

jum beli!!!~ngeeee