Saturday, January 16, 2010

teknik penyamaran

salam alaik, watpe tu? persoalan biasa bg tiap mula perbualan..ye x? sekiranya penerima mengatakan waktunya sibuk. penghantar mesej perlu menerima keadaannya seadanya. tetapi sekirany waktu penerima lapang, memang rezeki si penghantar mesej la nampaknya. mengapa ini yg aku utara? kerana, lately... aku x dapat terima sekiranya penghantar2 mesej mengatakan penerima ignore padanya sekiranya tidak dapat melayan mesej atau bermacam lagi perkara yg tak masuk akal. bagi aku, sekiranya mesej itu tidak dapat dilayan pada waktu itu, makanya penerima mesej tentula sibuk.. tetapi sekiranya benar penerima tidak mahu melayan mesej tersebut, itu hak penerima juga. itula fungsi mesej. kena sabar menanti. kalau x sabar, ada baiknya buat panggilan aja..

ops, kite beralih pula pada sesi teknik penyamaran yg baru saya ketemu ini. hihi... cuba tengok gambar2 yg dikepilkan ini...





baik, mengambil kesempatan ini juga ingin memperkenalkan bahawa tempat2 dalam gambar ini adalah Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan Labuan. nampak bendera di gambar yg kedua tu? ha, bendera labuan bah tu. pejabat ini branch dengan Pejabat Mufti Wilayah PErsekutuan Kuala Lumpur (tempat gue penah bekerja sekejap), susun atur letak deko pun x jauh mana bezanya. manakala si baju biru ini adalah salah sorang staf di bawah unit istinbat (unit sama dgn aku juga dulu nih.. hihi sama bos!.. huhu)..

ok, nak bercerita tentang teknik penyamaran yg berlaku dalam gambar ni.. mula2 tengok, masyaAllah...masyaAllah... takut, ngeri, kelakar, mcm2 perasaan pun ada. yela, tgk mcm ramai orang tetapi rupanya orang yg sama. kreatif juga idea ni.. ni dah mcm teknik naruto dlm proses melakukan serangan... penyamaran sehingga musuh tidak tahu yg mna satu diri naruto yg sebenar. keliru dek mata..

bagaimana membuat teknik ni?? gambar diambil menggunakan timer.. dan seperti biasa, edit untuk pencantuman gambar boleh dibuat mcm2 cara. expert x expert je..photoshop pn boleh apa. hhuhu.... kecantikan susunannya seolah org yg diambil adalah org lain.. tetapi aku percaya dibuat gambar ni secara bersendirian. memandangkan pejabat tu seperti kosong..

No comments: