Thursday, February 26, 2009

Tempoh belajar

pagi, jam 8.15 pagi hari 26 Februari 2009 aku jumpa ustaz Shofian Ahmad utk bertanya kabar selepas lebih kurang setahun aku x jumpa dia. dia tanya, dah abis dah menulis (buat tesis)? aku ckp agak perlahan pergerakan aku sekarang. dia kata, ni dah sem berapa dah... sepatutnya dah siap dah.. (aik, ustaz kata dulu.. aku boleh amik berapa banyak masa selagi had masa belajar aku tak abis lagi. mana satu ustaz nniii..)

terus aku jadi tak puas hati!.. aku diam jek lepas tu. takde mood utk berbalah. salah aku, dah tentulah. sbb aku pun bukan pandai sangat nk jalankan kajian aku ni. ustaz hailani ada juga sikit2 bantu, tapi.. tak sekerap mcm ustaz rahman (aku kan Research assistant dia sekarang, seronok aa bekerja dgn dia..) ajar aku..

aku minta juga housemate aku, leha utk tengok2kan soal selidik aku tu. serasa mcm tak lengkap tapi tatau nk tokok tambah mcm mana lg. nk redah jek, rasa tak yakin. sbb tu jadi lembap pergerakan tesis aku..

argh, dalam sebulan ni... temper aku cukup naik.. ingatkan pasal enumerator, soal selidik aku, tempoh belajar aku, pasal cari kerja lagi, mak lagi.. arghhhh, serabut!.. sekang ni aku suka WEEKEND dan aku suka berada di rumah (sewa aku sekarang)!.. dapat elak dari semua yg serabutkan kepala aku.. boring asyik pk hal yg sama.

tempoh belajar aku semakin singkat. aku kena paksa diri utk kejar masa aku tu.. aku dah malas nk dengar leter ustaza shofian, leter mak, leter orang kampung dan terutama sekali leter coursemate aku!!!.. aku benci!

1 comment:

Adinda Amy Sensei said...

usaha lagii dan lagii..
cekalkan hati utk menghadapi semua kekusutan yang ado..
good luck my friend..