Monday, November 3, 2008

2 November 2008

2 Nov mak, abah, mak jam berangkat ke tanah suci. penerbangan terus Kuala Lumpur- madinah berlepas jam 1.30 pagi waktu malaysia dan mendarat di tanah madinah pada subuh waktu madinah. alhamdulillah, mak dan abah sampai juga hajat menunaikan sekali lagi haji selepas lebih kurang 20 tahun lepas menunaikan rukun islam yang ke 5 ni.

em, sekian lama tak menjejakkan kaki di kompleks tabung haji, tempat mak, abah daftar masuk utk pergi haji.. membuat kan aku terlopong...memang lama sangat aku dah tak ke tempat ni.. apapun. sampai awal ke kompleks merupakan bonus. parking mudah cari, tempat duduk pun mudah cop, tempat solat dan berjumpa dgn sanak saudara yg di kawasan lembah kelang sempat meluangkan masa bersama walaupun seketika cuma.

apapun, aku... seperti biasa akan mengelakkk dari suasana sedih... lalu, apabila sampai masa mak, abah, mak jam bertolak... salam-salam dan menyampaikan pesan..aku hanya salam tanpa kata..lepas tu aku buat bodoooo jek, padahal dalam hati tgh tahan sebak ni... lepas dah ok, aku pun buat perangai bengong aku... jadi, tak sedihh laa... sekali org nengok, seolahnya aku takde perasaan. seolahnya mcm aku tak kisah pun mak pergi... tapi semua tu aku pk...mak, abah aku nk pergi beribadat, nk g enjoy.. jadi, buat apa nk susah2 hati, sedih2..? biarlah pergi dgn senyum, ye tak? biarlah...

cuma, aku akan nantikan panggilan mak, abah aku dari sana.. sepanjang 45 hari mak, abah aku kat tanah suci.. aku akan berulang alik UKM-melaka.. ehehehehe...apapun, selamat balik, mak!... ehehehe.. dah jauh, baru tau rindu... apa la nk jadi dgn aku ni kan!

No comments: